30 Ocak 2010 Cumartesi

KUSURSUZ HATA


Grubumuz 2008 yılının ağustos ayında kuruldu. Grubun kurulması yoluna şöyle adım attık; Bateristimiz ve ben müzikle iç içe insanlardık ve zaman geçtikçe kendimizin de müziğe katacağı bir şeylerin varlığını hissettik. Engellerimiz vardı elbette ama önemli olan biraz olsun azimli davranıp bunları geride bırakarak güzel şeyler yapmaktı. Diyebiliriz ki; “Hayallerimizin peşinde yürüdük.” Bize özgün gelen şeyleri yaptık. Hiçbir şey engel değildi hayatta bizim için. Aşılacak bir yol, bir zaman vardı ve anladık ki o zaman kusursuz cümleler kurabiliriz. İşte o yolda “Kusursuz Hata” adlı grubumuzu kurmaya karar verdik. Önümüzde aşılacak yollar vardı elbette, bunu yapabileceğimiz hakkında bir fikir birliğiyle arkadaşlarımızdan destek alarak gruba yeni kişiler dahil etmeyi ve iyi bir grup statüsü kurmayı düşünüyorduk. Bir çok şeyi bize güven veren insanlardan aldık, en başta ailelerimizden... Onlar da inanıyorlardı bizim kadar bir şeyler yapabileceğimize.

Solistimiz Erol Söğüt yani ben, bateride Utku Şener, vokal ve bass gitarda Oğuzhan Yazıcı, elektro gitarda Aycan Gemici olmak üzere dört kişiyiz. Ben ve Utku Şener engelliyiz. Utku Şener spastik engelli olmasına rağmen bateri kabiliyeti ve ritim zekası ile harikalar yaratıyor. Grubun solisti olarak ben şarkıları yorumluyorum. Utku Şener’in engelinden dolayı bateri çalabilmesi onun kendine güveni ve isteğiyle kazanılmış bir olgu. Utku’nun hayata bakışı ve azmi grup üyelerini çok etkiliyor. Gerçekten iyi bir baterist olan Utku, sosyal yaşantısında etkin ve düşünceleriyle çoğu zaman geleceğini çizen birisi. Utku bateristliğinin yanı sıra bir düşünsel söz yazarı, diyebiliriz ki; düşüncelerini dans ettiren, özlü sözler yazan, azimli, kararlı, mutlu, sanata objektif bakabilen bir kişi. Benim engelime Spinoserebeller Dejenerasyon diyorlar. Müziğe merakım ailemden geliyor, dayım Piyanist Zafer Çebi, kuzenlerim Burak Çebi ve Doruk Çebi ise Türkiye’nin en iyi piyanistleri arasındalar. Bunun yanı sıra şiirle ilgileniyorum, bir şiir kitabı çıkartmaya hazırlanıyorum, sponsor desteği sağlanırsa bu hayalimin gerçekleşeceğini umuyorum. Ayrıca bir web tasarımı yapıyorum. Engelimle ilgili bir sıkıntım yok, hayatla barışığım.

Grubun şu an çaldığı alternatif rock tarzı şarkılar grubu memnun etse de, birkaç ay içinde çıkacak olan söz ve müziği bana, düzenlemesi Burak Çebi’ye ait olan “Aşk Denize Vurunca” parçasının ilgi uyandıracağını düşünüyoruz. Yaklaşık dokuz şarkımız daha var ve ilk parçalarımız internet yoluyla dinleyicileriyle buluşacak. Grubun diğer üyeleri Oğuzhan ve Aycan gitar performanslarıyla ilgi çekiyor. Oğuzhan ve Aycan’ın kendi kurdukları “Fitil” adlı bir grupları daha var. Grup Kusursuz Hata müzikte elektronikleşmeye karşı ve elektronik seslerin müziğe katkısının bir ölçü varlığı ama farklı bir noktada ise biraz sahte olduğunu düşünüyoruz. Grubun örnek aldığı gruplar ve isimler var. Grup daha çok, Duman, Şebnem Ferah, Hayko Cepkin, Gripin, Emre Aydın, Mor ve ötesi, Çilekeş, Moğollar, Cem Karaca gibi ünlü müzik grupları ve adamlarını örnek alıyor. Rock müziğin kendimizi özgür kıldığına inanıyoruz.

Erol Söğüt
sondeniz@gmail.com

(Bu yazı 22 Ocak 2010 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Ankara ekinde yayınlanmıştır.)

1 yorum:

  1. http://www.facebook.com/video/video.php?v=499034287486&comments

    YanıtlaSil